۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

بازداشت یک نوکیش مسیحی در تهران

mahtab mohammadi
خبرگزاری هرانا- مهتاب محمدی، نوکیش مسیحی ساکن تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهتاب محمدی، نوکیش مسیحی ساکن تهران از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است.
بنا بر همین گزارش چندی پیش مادر و خواهر مهتاب محمدی که هر از نوکیشان مسیحی هستند توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات احضار می شوند. با عدم حضور ایشان و مخفی شدنشان، نیروهای امنیتی به خانه مهتاب محمدی هجوم برده و او را بازداشت می کنند.
لازم به ذکر است که تاکنون هیچ اعلام رسمی در ارتباط با بازداشت این فرد انجام نشده و از محل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

۱۳۹۴ مهر ۱۷, جمعه

آغاز محکومیت دو شهروند بهایی در یزد

azam motahari
خبرگزاری هرانا ـ دو شهروند بهایی ساکن یزد به نام های “اعظم مطهری (اتحادی)” و “ناطقه نعیمی (باغی)” در روز سه شنبه ۱۴ مهر ماه جهت گذرانیدن دوره محکومیت، خود را به زندان یزد معرفی نمودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، “ناطقه نعیمی” به دو سال حبس تعزیری و “اعظم مطهری” به یک سال حبس تعزیری محکوم می باشند.
قابل ذکر است محکومیت این دو شهروند بهایی در حالی آغاز گردید که همسر “ناطقه نعیمی” به نام “فریبرز باغی” و فرزند “اعظم مطهری” به نام “شمیم اتحادی”، ماه هاست که در حال گذراندن محکومیت در زندان یزد هستند.
یاداوری می شود که هم اکنون سیزده شهروند بهایی در زندان یزد، در بند عقیدتی زندان در حال گذراندن دوره محکومیت خویش هستند که اسامی ایشان بدین ترتیب است: “شمیم اتحادی- خسرو دهقانی- فریبرز باغی- فرح باغی- مهران اسلامی- فرحناز میثاقیان- ایرج لهراسب- فریبا اشتری- ایمان رشیدی- شبنم متحد- نغمه فارابی- اعظم مطهری و ناطقه نعیمی”.

۱۳۹۴ مهر ۱۴, سه‌شنبه

حضور اعتراضى فعالین مدنى و خانواده زندانیان مقابل لاستیک دنا

image

حضور اعتراضى فعالین مدنى و خانواده زندانیان مقابل لاستیک دنا / گزارش ویدئویى

خبرگزارى هرانا – ویدئوى کوتاه زیر حضور اعتراضى جمعى از فعالین مدنى و خانواده هاى زندانیان سیاسى و مدنى را مقابل ساختمان لاستیک دنا روایت مى کند، در این تجمع دکتر ملکى، مادر سعید زینالى گمشده کوى دانشگاه، مادر امید على شناس فعال مدنى زندانى، جمعى از هواداران محمدعلى طاهرى و جمعى از فعالین مدنى و حقوق بشر حضور داشتند، مادر امین انوارى فعال مدنى جوانى که به تازگى بازداشت شده نیز براى اولین بار در این تجمع حضور داشت و خواستار آزادى فرزندش شد.