۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

بیش از یک سال بلاتکلیفی علی زاهد در زندان اوین

ali-zahed
خبرگزاری هرانا – علی زاهد، زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین است. وی از بیش از یک سال پیش بعد از نقض حکم، منتظر تعیین شعبه هم‌ارز بوده و در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. ضمن این‌که با مرخصی وی نیز موافقت نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم علی زاهد، حدود یک سال پیش توسط «قاضی رازینی» در دیوان‌عالی کشور نقض شده است. اما هم‌چنان وی منتظر تعیین شعبه هم‌ارز برای بررسی مجدد، به صورت بلاتکلیف در این زندان نگهداری می‌شود.
یک منبع نزدیک به آقای زاهدی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این بلاتکلیفی درحالی است که با مرخصی او نیز موافقت نمی‌شود.”

اعاده دادرسی پرونده علی زاهد، در آبان‌ماه سال گذشته پذیرفته شده بود.

علی زاهد ۴۸ ساله، متاهل و دارای یک فرزند است. او اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به اداره اطلاعات شیراز منتقل شد. دلیل اولیه بازداشت آقای زاهد، دوستی با محسن اسلامیان بود. اسلامیان در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی و دست داشتن در بمب گذاری حسینیه شیراز اعدام شده بود.
محسن اسلامیان متولد سال ۶۶ دانشجو، مجرد و اهل شیراز بود.
آقای زاهد در ابتدا به اعدام و سپس با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی برای اولین بار و پس از هفت سال زندان در شهریور ماه سال ۹۴ برای ۵ روز به مرخصی آمده بود.

۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

اعدام دو زندانی در رشت و شیراز

edam-gorohi
خبرگزاری هرانا ـ یک زندانی با اتهام قتل و یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به ترتیب مورخ ۶ آذر در زندان رشت و روز سوم آذر در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۶ آذر ماه یک زندانی با اتهام قتل عمد در زندان مرکزی رشت اعدام شد.
این زندانی “شعبان رنجبر” نام داشت و از ۲۰ سال پیش به همین اتهام در زندان بسر می‌برد.
روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در شیراز اعدام شده است.
سحرگاه روز سه‌شنبه ۳ آذر ماه یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) اعدام شد.
هویت این زندانی «مهدی شمسی‌نژاد» فرزند عباس ۳۶ ساله و اهل قزوین بوده است. منابع مطلع  گفتند وی متأهل بوده و دو فرزند چهار و نه ساله داشته است.
مهدی شمسی‌نژاد دی ماه سال ۱۳۹۳ به اتهام حمل ۶۰۰ گرم ماده محرک شیشه (مت آمفتامین) و ماده مخدر کراک بازداشت و اسفند ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی هاشمی به اعدام محکوم شد.
با وجود گذشت یک هفته منابع رسمی از اعلان خبر این اعدام خودداری کرده‌اند.

۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

انتقال دست کم چهار زندانی محکوم به اعدام به انفرادی در زندان ندامتگاه کرج

محسن جمالی یکی از منتقل شدگان
خبرگزاری هرانا ـ روز جاری دست کم چهار زندانی محکوم به اعدام با اتهامات مربوط به “مواد مخدر” جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی ندامتگاه کرج منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز مورخ دوم آذر ماه، دست کم چهار زندانی در زندان ندامتگاه کرج با اتهامات مربوط به مواد مخدر جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شدند.

هویت احراز شده چهار زندانی توسط هرانا عبارت است از: “محسن جمالی” متولد سال ۱۳۶۸ از سالن سه، “یاسر کاویانی” از سالن پنج، بعلاوه دو شهروند بلوچ؛ “داوود توتال زهی و آسف محمد سعیدپور” از سالن دو این زندان.

گفتنی است به خانواده های این زندانیان اعلام شده است که فردا صبح جهت ملاقات آخر در زندان حضور یابند.
حکم اعدام این زندانیان در روزهای آتی اجرا خواهد شد.

۱۳۹۵ آبان ۱۹, چهارشنبه

عدام در ملاء عام یک زندانی در شیراز

edam
خبرگزاری هرانا ـ صبح روز جاری یک زندانی متهم به «تجاوز به عنف» در شیراز در ملاء عام اجرا شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، «مصطفی – ک» معروف به سعید که در سوابق کیفری خود محکومیت زندان به اتهام سرقت از منازل را داشته پس از دستگیری در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان فارس به اتهام زنای به عنف به اعدام در ملاء عام محکوم شد.
این حکم پس از تأیید در شعبه سی و دوم دیوان عالی کشور و استیذان معاون اول قوه قضائیه صبح امروز به اجرا درآمد.