۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

وکیل دادگستری به اتهام توهین به رهبری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، دانیال استخر، وکیل دادگستری در شیراز، به اتهام توهین به رهبری بازداشت و راهی زندان این شهر شد. گفته میشود مصداق توهین به رهبری در رابطه با یکی از نوشته های ایشان که ریشه در واقعه قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت دارد مطرح شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دانیال استخر، وکیل با سابقه شیرازی امروز بازداشت و به زندان این کلان شهر منتقل شد.
در این پرونده که در مرحله دادسرا است، آقای استخر به توهین به رهبری متهم شده است.
یک منبع نزدیک به آقای استخر ضمن تایید این موضوع به گزارشگر هرانا گفت “گویا مصداق اتهام طرح شده در خصوص یکی از نوشته های اخیر ایشان است که پیش از انتخابات منتشر شد. ایشان بابت همان نوشته که ریشه در وقایع دهه شصت دارد در ایام انتخابات به دادسرا احضار شده بود که به ایشان گفتند فعلا بروید تا تماس بگیریم”.
این منبع مطلع افزود “نهایتا ایشان سه شنبه گذشته احضار شدند که گفتند بروید و هفته دیگر برگردید که اینبار بازگشت ایشان به دادسرا به بازداشت و انتقال ایشان به زندان منتهی شد.”

منبع مطلع از وضعیت آقای استخر در مورد قرار بازداشت در دادسرا توضیح دادند “برای ایشان قرار وثیقه ۵٠ میلیون تومانی تعیین کردند و بعد هم ایشان را فرستادند زندان. دلیل عدم قبول کردن وثیقه هم این بود که سندی که آقای استخر ارایه کردند از اسناد مشاعى بود و بازپرس نپذیرفت.”

لازم به ذکر است دانیال استخر، وکیل کهنه کار شیرازی به دلیل فعالیت های فرهنگی خود نیز اشتهار دارد.

۱۳۹۶ خرداد ۱, دوشنبه

گزارشی از بازداشت شدگان حوادث انتخابات در تهران

خبرگزاری هرانا ـ سه شنبه گذشته مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از تجمع کنندگان در مکان های مختلف تهران بازداشت شدند. شش تن از بانوان بازداشت شده در این تجمعات که در بازداشتگاه وزرا بازجویی شده بودند پس از دو شب بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. شاهدان از بازداشت جمعیت مذکری در حدود ۵۰ نفر خبر می دهند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تجمعات سه شنبه گذشته مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از تجمع کنندگان در مکان های مختلف تهران به دلایل نامشخصی بازداشت شدند.

شش نفر از بانوان بازداشت شده شب نخست بازداشت در بازداشتگاه “وزرا” مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

الهام نظری (۳۰ ساله)، سحر عبدالرضایی (۲۹ ساله)، سعیده عبدالرضایی (۲۸ ساله)، فاطمه (ماهرخ) مکرخوی (۴۹ ساله)، سولمار حسینی زاده (۳۵ ساله) و فاطمه (مهسا) باقری (۱۹ ساله) از جمله بازداشت شدگانی هستند که هویت آنان توسط هرانا احراز شده. افرادی که در دومین شب بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

طبق اظهارات شاهدین، علاوه بر این ۶ زن، حدود ۵۰ نفر مرد نیز در میادین تجریش و ونک بازداشت شدند که از سرنوشت آنان کماکان اطلاعی در دست نیست.
زنان بازداشت شده در حین دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به نحوی که آثار کبودی پس از انتقال به بند زنان بر بدن آنان مشهود بوده. همچنین نیروهای بازداشت کننده به این افراد گاز فلفل و گاز اشک نیز پاشیده بودند.
این شش نفر روز پنج شنبه و جمعه ظهر به بند ۲۰۹ منتقل و به صورت جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند و شنبه شب گذشته سی اردیبهشت به آنان گفته شد که آزاد هستند و به این ترتیب از زندان اوین خارج شدند.
مشخص نیست که آیا این افراد با تودیع قراری آزاد شده اند یا تعقیب قضایی در مورد آنان مختومه شده است.

۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

مشروط کردن رسیدگی پزشکی به آرش صادقی توسط سپاه پاسداران

خبرگزاری هرانا ـ طی روزهای گذشته پیگیری های خانواده آرش صادقی زندانی بیمار محبوس در بند ۳۵۰ اوین، جهت اعزام وی به بیمارستان برای درمان با دخالت های سپاه پاسداران بی نتیجه مانده است. سپاه پاسداران شروطی مانند اعزام در معیت نیروهای سپاه، محدود شدن رسیدگی پزشکی به بیمارستان متعلق به این ارگان و عدم داشتن ملاقات را پیش شروط اجازه رسیدگی به این زندانی بیمار تعیین کرده است. با عدم پذیرش این شروط توسط آرش صادقی بی توجهی پزشکی به وضعیت نامناسب او ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.
پیگیری های خانواده آقای صادقی در روزهای گذشته برای اعزام این زندانی بیمار به بیمارستان برای چندمین بار با دخالت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بی نتیجه مانده است.

قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با واسطه دادیاری شروطی برای اعزام آرش صادقی تعیین کرده است. از جمله این شروط همراهی نیروهای این قرارگاه حین انتقال و طی پروسه درمان، منحصر شدن رسیدگی پزشکی به بیمارستان بقیه الله وابسته به این نهاد و نیز عدم داشتن ملاقات در بیمارستان اعلام شده است.

آرش صادقی شروط اعزام که توسط سپاه پاسداران تعیین شده است را نپذیرفت. بنابراین محرومیت او از خدمات پزشکی ادامه خواهد داشت.
به گزارش هرانا، پس از مخالفت آرش صادقی با پذیرش شروط قرارگاه ثارالله و تداوم پیگیری های خانواده وی، مسئولین قضایی به نقل از سپاه پاسداران گفتند آرش صادقی بدون پذیرش شروط سپاه صرفا می تواند در داخل زندان درمان شود. این درحالی است که وی از مشکلات عدیده جسمی رنج میبرد و امکانات درمانی زندان برای رسیدگی به وضعیت او ناکافی است.ک منبع آگاه از وضعیت آرش صادقی با بیان این‌که وی به دلیل «چسبندگی روده» دچار مشکلات عدیده‌ای شده،  به شدت ضعیف شده است و هم‌چنان از هضم مواد غذایی جامد ناتوان است، به گزارشگر هرانا گفت: “چندی پیش توسط پزشکان برای وی به دلیل فقر پروتیین سرم پروتیین تجویز گردیده بود اما به دلیل اینکه تزریق این سرم نیاز به امکانات مناسب دارد چون ممکن است خون لخته شود برای همین باید تحت نظر و مراقبت پزشک تزریق شود. این اقدام درمانی باید در بیمارستان انجام میشد اما تاکنون تزریق این سرم به خاطر عدم اعزام به بیمارستان انجام نشده.”
آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.
این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.
آقای صادقی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد.

وی در آبان ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به محکومیت و بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد.

۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

Deutschland kultursalon 16.01,2017 alireza Taraj

ممانعت از اعزام اورژانسی آتنا دائمی زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان

خبرگزاری هرانا – شب گذشته آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین درپی «بالا آوردن خون» به دلیل اعتصاب غذا به بهداری منتقل شد و روز جاری از اعزام اورژانسی وی به بیمارستان ممانعت بعمل آمد. وزن خانم دائمی در طول مدت اعتصاب ۱۴ کیلو کاهش داشته و معده‌اش حتی در مقابل نوشیدن آب نیز واکنش دارد. آتنا دائمی در اعتراض به “پرونده سازی” و محکومیت قضایی اعضای خانواده اش، از تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته ۲۵ اردی‌بهشت ۹۶، آتنا دائمی مدافع حقوق بشر محبوس در بند زنان زندان اوین، در سی‌‌وششمین روز از اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش و «بالا آوردن خون» به بهداری زندان اوین منتقل شد.
یک منبع نزدیک به خانواده دائمی با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا در مورد وضعیت این زندانی توضیح داد: “شب گذشته آتنا خون بالا آورده بود و به بهداری زندان منتقل شد اما پزشک زندان به او گفته چون آب میخوری بالا می‌آوری، دیگر آب هم نخور! فشار خونش هم ۹ روی ۵ بوده که دکتر گفته طبیعی است!”

این منبع مطلع در ادامه توضیحات خود افزود: “امروز نیز دستور اعزام و بستری شدن اورژانسی آتنا بوده است که پزشک بهداری گفته نیازی نیست و از اعزامش جلوگیری کرده اند.”

شایان ذکر است در روزهای گذشته، هجده نفر از زنان زندانی بند زنان زندان اوین در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از این مقام مسئول در دستگاه قضایی خواستند تا به وضعیت فاطمه (آتنا) دائمی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، رسیدگی کند.
پیش تر، این زندانی در نامه ای سرگشاده در بیست و سومین روز از اعتصاب غذا، ضمن تاکید بر تداوم اعتصاب غذا، از تداوم بی توجهی مسئولان مربوطه خبر داده بود.
همچنین، اخیراً مادر این کنشگر مدنی دربند با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران ضمن توضیح شرح ماوقع و آخرین وضعیت فرزندش، خواستار اقدام گزارشگر ویژه برای “جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار” شده بود.

sorode parasteshi masihiyat alireza Taraj 2017

koreanisch und persische koncert fur christian alireza Taraj 2017

meine Herz glaubt,uber das christein alireza Taraj 2017

sorode parasteshi masihiyat alireza Taraj 2017

sorode parasteshi masihiyat alireza Taraj 2017

sorode parasteshi masihiyat alireza Taraj 2017


۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

رخواست مشارکت مالی از زندانیان برای حل مشکل آب در زندان

خبرگزاری هرانا – قطعی طولانی مدت آبگرم در زندان رجایی شهر، رندانیان را با مشکلات بهداشتی مواجه کرده است. مسئولان زندان از زندانیان مطالبه مشارکت ۵ میلیون تومانی برای حل مشکل فنی دیگ های گرم کن زندان دارند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آبگرم در بعضی بندها و سالن ها ولی بطور خاص در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج از چندین ماه قبل دچار مشکل و قطعی شده است. زندانیان «سنی مذهب» این سالن با مشکلات بهداشتی و شستشو مواجه هستند.
یک منبع نزدیک به زندانیان سنی مذهب دراین‌باره در گفتگو با گزارشگر هرانا توضیح داد: “از یک طرف می‌گویند مسئولین این قطعی آبگرم را عمدا انجام می‌دهند تا زندانیان اهل سنت را به سالن قبلی‌شان بازگردانند. اما از طرف دیگر رئیس زندان گفته است دیگ آبگرم پوسیده و زندان بودجه تعویض آن که ۵ میلیون تومان است ندارد.”

این منبع آگاه در پایان تاکید کرد: “مسئولین زندان از زندانی‌ها خواسته‌اند خودشان این مشکل را حل کنند یا در حل آن سهیم شوند.”

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

برگزاری جلسه دادگاه کشیش یوسف ندرخانی و سه شهروند مسیحی دیگر

خبرگزاری هرانا – روز جاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات کشیش یوسف ندرخانی، محمدعلی مسیب زاده، محمدرضا امیدی و زمان فدایی، چهار شهر مسیحی اهل شهر رشت در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. جلسه بعدی دادگاه را ۲۴ خردادماه سال جاری اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۱۸اردیبهشت ۹۶، جلسه رسیدگی به اتهامات چهار شهروند مسیحی؛ کشیش یوسف ندرخانی، محمد علی مسیب زاده معروف به یاسر، محمد رضا امیدی معروف به یوهان و زمان فدائی معروف به صاحب در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد.
یک منبع نزدیک به این شهروندان مسیحی ضمن تایید این خبر، در مورد کیفیت برگزاری دادگاه به گزارشگر هرانا گفت: “آقای احمدزاده هر ۴ نفر را ممنوع الخروج اعلام کرد و گفت تا ۱۰ سال حبس ممکن است برای آنها صادر شود. در پایان نیز جلسه بعدی دادگاه را ۲۴ خردادماه سال جاری اعلام نمودند.”

لازم به یادآوری است، صبح روز ۲۴ ازدیبهشت‌ماه سال ۹۵ در مراسم کلیسایی در رشت با حمله ماموران وزارت اطلاعات، کشیش یوسف ندرخانی به همراه همسرش فاطمه پسندیده (تینا) و سه نوکیش مسیحی دیگر بازداشت شدند.

کشیش یوسف ندرخانی و همسرش چند ساعت بعد آزاد شدند اما تداوم بازداشت سه نوکیش مسیحی دیگر به نامهای یاسر مسیب زاده (مسئول کلیسا)، صاحب فدائی و محمد وفادار ادامه داشت.
بعدتر یاسر مسیب زاده و صاحب فدایی با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند اما بازپرس جلیلی در شعبه ۱۴ بازپرسی رشت کماکان به دلایل نامعلومی از تودیع وثیقه محمد وفادار برای مدت طولانی جلوگیری کرده بود.

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

خودکشی و تاخیر در رسیدگی عامل مرگ زندانی قزل حصار شد

خبرگزاری هرانا – مورخ ۱۱ ازدیبهشت ماه یک زندانی جوان درپی اقدام به خودکشی و تاخیر در اعزام به بهداری زندان، در واحد ۲ زندان قزلحصار جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی جوان جدیدالورود با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر در سالن ۱ واحد ۲ زندان قزلحصار دست به خودکشی زد و به دلیل تعلل مسئولین سالن و تاخیر در اعزام به بهداری، جان خود را از دست داد.

«رهبر گنج خانلو» هویت احراز شده این زندانی توسط هرانا است.

آقای گنج خانلو، «حدودا ۳۰-۳۵ ساله» از چهارماه پیش بازداشت بوده و هنوز جلسه رسیدگی به اتهاماتش برگزار نشده بود.
یک منبع نزدیک به این زندانی فوت شده دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “آقای گنج خانلو در این مدت بازداشتش معتقد بود بی گناه است. سوله‌ای اجاره داده بود که در آن مواد کشف شده بود و فردی که سوله را اجاره کرده فراری است. اما وی را به عنوان صاحب آنجا بازداشت کرده اند. مدتی بود چیزی نمی‌خورد و با کسی صحبت نمی کرد.”
این منبع مطلع در ادامه توضیحات خود افزود: “شب ۱۱ اردیبهشت ماه علائم غیرعادی خودکشی در او نمایان بود، هذیان می‌گفت، مدام می‌گفت خدا دارم میام پیشت. اما کسی از مسئولان این علائم را جدی نگرفت و به همین دلیل در پی اعزام دیرهنگام جانش را از دست داد. مشخص هم نشد که برای خودکشی چه چیزی خورده بود.”