۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

کارشکنی در آزادی مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی

خبرگزاری هرانا – در حالی که به خانواده مریم نقاش زرگران گفته شده بود برای استقبال از این زندانی که دوره محکومیت اش به پایان رسیده امروز مقابل زندان اوین حاضر باشند علیرغم ساعتها انتظار این زندانی آزاد نشد. مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض مریم نقاش زرگران توضیح خاصی برای این کارشکنی ارائه نکردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که حبس ۴ ساله او در ۱۵ خردادماه سال جاری قرار بود پایان یابد با عنوان احتساب ایام غیبت در زمان مرخصی، تاریخ آزادی اش به ۱۰ مردادماه تغییر یافت.
با توجه به اینکه خانم زرگران مدعی بود به گفته دادستانی مبنی بر عدم لزوم تمدید مرخصی به زندان مراجعه نکرده است، خانواده او برای حل مشکل ایام غیبت او تلاش های ناموفقی داشتند.

 در نهایت به خانواده زرگران و خود زندانی گفته شد مسئله ایام غیبت قابل حل نیست اما با توجه به شرایط زندانی روز ۶ مردادماه یعنی ۴ روز زودتر تحت عنوان مرخصی متصل به آزادی خانم زرگران از زندان آزاد خواهد شد.

با توجه به اظهارات “منیئی” از پرسنل دادستانی، خانواده زرگران از صبح امروز مقابل درب زندان اوین در انتظار آزادی فرزند خود حاضر بودند.
مریم نقاش زرگران علیرغم وعده های داده شد آزاد نشد و خانواده زرگران نیز با پایان روز به منزل خود بازگشتند.
یک منبع نزدیک به خانواده زرگران با تایید این خبر اضافه کرد “در پاسخ به پیگیری های نسیم (مریم) در رابطه با این کارشکنی به او صرفا گفتند نامه آزادی اش نیامده است و او هم به خانواده اش اطلاع داد منتظر من نباشید امروز آزاد نخواهم شد. خانواده زرگران از این وضعیت پیش آمد بسیار ناراحت هستند بخصوص مادر مریم که چشم انتظار آزادی او امروز لحظه شماری میکرد.”لازم به یادآوری است خانم زرگران اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت.
وی نهایتا چند روز پس از بازداشت سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی، از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار و بازداشت شد و در همین روز منزل پدری وی مورد تفتیش و کتاب ها و جزوات دینی و لوازم شخصی وی توقیف شد.
این نوکیش مسیحی پس از بازداشت جهت انگشت نگاری به زندان اوین منتقل و بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی به ساختمان وزرا منتقل شد. وی به مدت ۵ شبانه روز بدون بدوی ترین امکانات بهداشتی در این مکان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. اغلب موضوع سئوالات در مورد کیفیت برگزاری مراسم در این کلیساها بود.
خانم زرگران نهایتا به زندان اوین منتقل و از سوی شعبه ٢ دادسرای شهید مقدس تفهیم اتهام شد. تنها اتهام وارده به وی تبلیغ علیه نظام بود.

مریم نقاش زرگران پس از ١٩ روز بازداشت موقت در بند نسوان اوین با قید وثیقه ٧٠ میلیونی آزاد شد. وی توسط قاضی مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این در حالی‌است که چنین اتهامی هیچگاه به وی تفهیم نشده بود.

۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

امین افشار نادری با تودیع وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین که از ۱۵ تیرماه اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده بود، امروز با قید وثیقه از اندرزگاه ۴ این زندان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۶، امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی با قید وثیقه ای به مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، از سالن ۳ اندرزگاه ۴ زندان اوین آزاد شد.
آقای افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی، از روز پانزدهم تیرماه ۱۳۹۶، در اعتراض به رای دادگاه اقدام به اعتصاب غذا اعتراضی کرده بود.
این زندانی با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.
آقای افشار نادری تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر با قید وثیقه آزاد خواهد بود.
لازم به توضیح است امین افشار نادری اولین بار در سال ۹۳ به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شد و پس از ۴۰ روز بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
آقای نادری مجددا مورخ ۵ شهریور ۹۵ همراه ۱۳ شهروند دیگر در فیروزکوه بازداشت و مدت ۸۲ روز را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

یک منبع آگاه از این پرونده به گزارشگر هرانا گفت: “در روز دستگیری تعداد ۱۴ نفر شامل ۷ مرد و ۷ زن، یک نفر ۱۳ ساله و یک خانم ۵۵ ساله دستگیر شده بودند که پنج تن از آنان با نام های «رامئیل بت تمرز، امین افشار نادری، هادی عسگری، محمد ترکمان دهنوی و امیرسامان دشت» به زندان اوین منتقل شدند و بقیه با اخذ تعهد آزاد شدند. اما بعدا ماموران اداره اطلاعات به منزل سه نفر از بازداشت شدگان یورش برده و مقداری از وسایل شان را پس از تفتیش منزل، توقیف کردند. همچنین تعدادی از آنان به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.”

۲۱ خرداد ماه سالجاری دادگاه رسیدگی به اتهامات تنی از متهمان این پرونده، “هادی عسگری” را به ۱۰ سال حبس تعزیری و “امین افشارنادری” را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. اتهام این دو نوکیش مسیحی «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت» عنوان شده است.

۱۳۹۶ تیر ۱۷, شنبه

چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – روز جاری، چهار زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند. روز گذشته نیز دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل عمد در زندان مراغه واقع در آذربایجان شرقی اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.
روز گذشته، ۱۶ تیرماه، این چهار زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بودند.
هویت احراز شده چهار تن از اعدام شدگان توسط هرانا عبارت است از “خیرالدین مشمول” ساکن بهلول اباد، “صوفی کلنک زاده”، “خلیل خلیلی کوسی” و “معراج رشیدی”.
لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.
نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.
لازم به یادآوری است، روز گذشته، دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل عمد در زندان مراغه واقع در آذربایجان شرقی اعدام شدند. سحرگاه روز ۱۴ تیرماه، حکم اعدام دست کم ٧ تن از زندانیان از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. همچنین ۱۳ تیرماه، نیز حکم اعدام یک مرد در زندان قائمشهر به اجرا درآمد. دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. و در حاشیه یک سالن ورزشی در ملأعام در شهر تربت حیدریه حکم اعدام دو زندانی متهم به “تجاوز” به اجرا درآمد.

۱۳۹۶ تیر ۱۱, یکشنبه

ک فرد مسلمان با فریاد عباراتی از قرآن به کلیسایی در ایتالیا حمله ور شد!منتشرشده در 9 ژانویه 2015 بدست خبرگزاری صدای مسیحیان ایران

گسترش این خشونت های  همراه با فریادهای الله اکبر و یا حمله به کفار(به گفته افراطی ها)   صورت میگیرد ناشی از اختلالات روانی می باشد!
نوشته‌شده در جفا به مسیحیان | برچسب‌خورده با ,Bildergebnis für salib | دیدگاهی بنویسید

انتقال دست کم ۱۱ زندانی برای اجرای حکم اعدام به انفرادی های زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – زندان رجایی شهر کرج با منتقل کردن دست کم ۱۱ زندانی محکوم به اعدام به سلول های انفرادی خود را برای اجرای اعدامهای گروهی آماده می کند. اتهام عمده منتقل شدگان “قتل” عمد گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز دست کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج که عمدتا از محکومان پرونده های قتل هستند برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند.
هویت چهار تن از منتقل شدگان که تاکنون توسط هرانا احراز شده است عبارت است از “قهرمان علی عباس پور”، “رضا نیعتی”، “سید محمد سید عبدالله” و “عباس یوسفی”.
در بین منتقل شدگان قهرمان علی عباس پور از افرادی است که طی یک درگیری طایفه ای متهم به قتل شد و سپس در پی برگزاری مراسم قسامه در حالی که اسناد کافی علیه او وجود نداشت به اعدام محکوم شد.
همزمان با این گزارش، رکنا نیز گزارش داد زندانی به نام اشکان به اتهام آدم ربایی و تجاوز فردا در یکی از زندانهای کرج اعدام خواهد شد. احتمال داده میشود این زندانی نیز یکی از ۱۱ زندانی منتقل شده باشد.
زندانیان منتقل شده در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای دم نشوند طی روزهای آتی اعدام خواهند شد.