۱۳۹۴ آبان ۲۵, دوشنبه

برخورد با رانندگان «بی حجاب» در ایران؛ مشاهدات شما


پلیس ایران اعلام کرده خودروی زنانی را که هنگام رانندگی بی حجاب هستند به مدت یک هفته توقیف می کند و احتمالا این افراد جریمه خواهند شد. سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی گفته است که با ناهنجاری هایی نظیر «کشف حجاب، حرکات نمایشی و مخاطره آمیز و و دور دور کردن ها» مقابله خواهد شد.
این مقام نیروی انتظامی گفت: «پلیس راهبر با توجه به حکم دادستانی به محض مشاهده خودرو، در مرحله اول آن را به مدت یک هفته به پارکینگ منتقل کرده و رسیدگی به جرایم انجام می شود از این رو برخی مصادیق جریمه نقدی و برخی تحویل مراجع قضایی خواهد شد».
شما درباره این طرح پلیس چه فکر می کنید؟ آیا مشاهده ای از «بی حجابی» و «بدحجابی» زنان در هنگام رانندگی داشته اید؟ آیا تا به حال مشاهده ای از دور تازه برخورد با افرادی که پوشش آنها مورد تایید حکومت نیست داشته اید؟
سخنگوی نیروی انتظامی همچنین از برخی از اقدامات تنبیهی دیگر هم صحبت کرده است. آقای منتظرالمهدی گفته «خودروی این افراد ممنوع الخدمت شده و نمی توانند خرید و فروش کرده، عوارض پرداخت کرده و تمام نیازهای یک خودرو در طول یک سال انجام نخواهد شد».
آیا با این نوع اقدامات تنبیهی برای مقابله با بی حجابی موافقید؟ فکر می کنید «ممنوع الخدمت» کردن اتومبیل های افراد «بی حجاب» چه تاثیری بر رعایت حجاب در جامعه خواهد داشت؟
رییس پلیس ایران هم هفته پیش از برخورد با ناهنجاری ها در حین رانندگی خبر داده بود که لزوما محدود به مساله حجاب نبود. او گفته بود: «گاهی برخی از رانندگان برای راننده زنی که در حال رانندگی در خیابان است و کودکی نیز در خودرویش است ایجاد مزاحمت می‌کنند، باید کاری کرد تا این افراد جرات مزاحمت نداشته باشند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر