۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

ممنوعیت بیش از ۳۰ رسانه ایران از 'تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات


محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات ایران، با اعلام اسامی بیش از ۳۰ موسسه، خبرگزاری و نشریه ایرانی تاکید کرد که این رسانه ها طبق قانون حق تبلیغ به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات را ندارند.
در میان رسانه هایی که نام‌هایشان از سوی آقای مقیمی ذکر شده، اسامی موسسات مطبوعاتی اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان و همشهری و خبرگزاری های آنا، ایرنا، ایسنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم ،حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان به چشم می خورد.
رئیس ستاد انتخابات، در اظهارات چهارشنبه ۲۸ بهمن خود در ارتباط با ممنوعیت های تبلیغاتی رسانه ها، همچنین از روزنامه های شهروند، حمایت، جام جم، فرهیختگان، قدس، تهران تایمز، شهرآرا، اصفهان زیبا، صمت و هگمتانه نام برده است.
مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات "استفاده از بیت المال در مقاصد انتخاباتی" مجاز نیست و رسانه های دولتی و یا متعلق به نهادهای عمومی از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده اند. این در حالی است که در جریان انتخابات‌های گذشته ایران، تعدادی از رسانه های وابسته به نهادهای قدرتمند حکومتی متهم شده اند که این قانون را به شیوه های مختلف نقض کرده اند.
رسانه هایی که در ارتباط با ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی مورد اشاره محمدحسین مقیمی قرار گرفته اند، به دستگاه های مختلف حکومتی وابسته اند و از بودجه های عمومی استفاده می کنند.
با توجه به توسعه ناچیز رسانه های بخش خصوصی در ایران، رسانه هایی که نام آنها از سوی رئیس ستاد انتخابات ذکر شده، عملا شامل پرمخاطب ترین رسانه های کشور - به جز صدا وسیما - می شوند.
آقای مقیمی تاکید کرده است که رسانه هایی که مجاز به تبلیغ له یا علیه داوطلبین انتخاباتی نیستند، حق پوشش برنامه های داوطلبین را نیز ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر