۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

بیش از ۲۸۰ فعال مدنی خواستار پایان اعتصاب غذای سعید حسین زاده شدند

saeid hosein zade name faaline madani
خبرگزاری هرانا – بیش از ۲۸۰ فعال مدنی، سیاسی و از جمله مادران زندانیان و جانباختگان سیاسی در بیست و یکمین روز اعتصاب غذای سعید حسین‌زاده، با نوشتن نامه‌ای از او خواسته‌اند که برای حفظ سلامتی، اعتصاب غذای خود را بشکند.
«ما صدایت را از میان هیاهوی این روزها می شنویم و بر آنیم تا اگر دست از اعتصاب نکشی ما نیز با تو همراه گردیم. لب بدوزیم و تو را فریاد کنیم. امروز پیش از رسیدن به آزادی سلامت تو را میخواهیم.»
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت سعید حسین زاده که از جمعه سی ام بهمن ماه اعلام اعتصاب غذا کرده است، از قول پزشکان زندان اوین و منابع مطلع خطرناک توصیف شده است.
متن کامل نامه فعالین مدنی را که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می‌خوانید:
به دوست و برادرمان سعید حسین زاده
«سعید جان استقامتت در برابر بی عدالتی ستودنی ست
اما بیش از هر آنچه که دغدغه دیروز و امروز مان بوده است نگران سلامتت هستیم.
تو با تمام وجود بی عدالتی را فریاد کردی و جان عزیزت را در دست گرفته، لب بر غذا نزدی و خواستی با سکوت این نا عدالتی را فریاد کنی و چه گوش ها که صدایت را نشنید و گویا در هیاهوی این روزهای پر تب و تاب پیش از نوروز در میان هلهله شهر شنیده نشدی. اما ما دوستان همیشگی ات لحظه لحظه ی اعتصاب غذایت را و مهمتر از آن اعتصاب دارویت را با تو درد کشیدیم.
حال لب بر نوشیدن نیز بسته ای. با جرعه جرعه ای که می نوشیم بغض میکنیم در خود و سیمای مظلومت روح مان را می خراشد.
ما صدایت را از میان هیاهوی این روزها می شنویم و بر آنیم تا اگر دست از اعتصاب نکشی ما نیز با تو همراه گردیم. لب بدوزیم و تو را فریاد کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر