۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

بازداشت و بی خبری از برادران دانشمند

^B204EEAF6E0534F9F7B8F66AB5F80545DEB293C6B9D650A524^pimgpsh_fullsize_distr
خبرگزاری هرانا – ظهر روز بیست و هفتم اسفند ماه ۹۴، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات با هجوم به خانه یک شهروند بانه‌ای، دو برادر به نام‌های حسین دانشمند، پیله‌ور ۴۱ ساله و دکتر حسن دانشمند، پزشک ۴۳ ساله ساکن تهران را که برای تعطیلات نوروز به خانه مادرشان رفته بودند، بازداشت کردند و تا کنون از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
بنابه گزارشی که روز چهارشنبه هجدهم فروردین ماه به خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران رسیده است، نیروهای امنیتی که با ایجاد رعب و وحشت برای بازداشت حسین دانشمند هجوم آورده و از اسپری فلفل استفاده کرده بودند، با واکنش دکتر حسن دانشمند مواجه شدند که به دلیل حضور چند کودک در خانه، به ماموران اعتراض کرده بود.
براساس این گزارش، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات، دکتر حسن دانشمند را نیز به دلیل اعتراض به ایجاد رعب و وحشتی که در حضور کودکان ایجاد کرده بودند، بازداشت، و با گذشت بیش از سه هفته، هنوز حق ملاقات یا دسترسی به وکیل ندارند و به دادگاه نیز ارجاع نشده‌اند.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که حسین دانشمند به ارتباط با گروه‌های کرد مخالف نظام متهم شده اما مشخص نیست که چرا حسن دانشمند که ظاهرا تنها اتهام او اعتراض به مامورین امنیتی است، تا کنون تحت بازداشت قرار دارد. این دو برادر متاهل هستند و هر کدام دو فرزند دختر دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر