۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

زندان تبریز سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد

zendan tabriz
خبرگزاری هرانا ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در انتقال زندان تبریز به مکان مناسب تاکید کرد، او همچنین گفت که زندانی که سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد مکان مناسبی نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، سعید شبستری با تاکید بر مساله انتقال زندان تبریز گفت: “باید سریعا نسبت به انتقال زندان اقدام شود و در این دولت این وظیفه را باید اجرایی کنیم تا فضای مناسبی باید برای زندانیان داشته باشیم چرا که زندانی که سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد مکان مناسبی نیست”.
مشکلات مالی علت عدم انتقال زندان تبریز است
میر علی اکبر بنی هاشمی در خصوص مطرح شدن موضوع انتقال زندان تبریز از سالیان گذشته گفت: “در سال های گذشته دولت نتوانست تامین اعتبار لازم برای این انتقال زندان را بکند و هم اکنون نیز در طول یک سال گذشته در پی حل مشکل معارضین زمین ساختمان مرکزی زندان تبریز بوده ایم”.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی ادامه داد: “زمین این سازمان ۱۸ معارض داشت که با حکم قانونی توانستیم ۱۷ معارض را مجکوم کرده اما یکی از معارضین در مراحل قانونی توانست اسناد لازم برای ادعای خود را به دادگاه تحویل دهد که در طول یک و نیم سال گذشته در پی جلب رضایت این فرد با پرداخت هزینه ای هستیم”.
وی افزود: “از سازمان و نهادهای مربوطه می خواهیم در قبال پرداخت این هزینه احساس مسئولیت بکنند تا هر چه زودتر کار انتقال زندان تبریز به اتمام برسد”.
مدیرکل زندان های استان در ادامه سخنان خود با اشاره ای به اینکه زندان یک محیط خشک و خشن است، گفت: “تحمل این محیط برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال بسیار سخت است و به همین دلیل سازمان زندان ها در پی کم کردن میزان آسیب های وارده به این قشر سنی است”.
بنی هاشمی فقر فرهنگی، علمی و مالی را یکی از مشکلات بزرگ در میان زندانیان دانسته و گفت: “به میزانی که بتوانیم سطح سواد را در جامعه افزایش دهیم به همان میزان می توان شاهد کاهش میزان جرایم بود”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر