۱۳۹۵ مهر ۳, شنبه

آلبالوهای جنسی' یالثارات و واکنش سینماگران و وزارت ارشاد

واکنش‌ها به نوشته جنجال برانگیز مجله یالثارات در مورد سه سینماگر ایرانی همچنان ادامه دارد.
نشریه رسمی انصار حزب‌الله، حدود دو هفته پیش در مطلبی با عنوان "سونامی کثیف آلبالوهای جنسی چگونه به سینما آمد" ضمن حمله چند‌باره به محتوای فیلم فروشنده، با ذکر داستانی به زعم خود از آنچه "مثلث عشقی و کثیف سه تن از اهالی سینما" می‌خواند، گزارش کرد.
گرچه برای شخصیت‌های داستان منتشر شده اسامی مستعار به کار رفته - شهرزاد، قباد و فرهاد- (شخصیت‌های سریال شهرزاد) اما ارجاع‌ها بیش از آن روشن هستند که مخاطبان متوجه اتهام‌هایی که نویسنده به ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی نسبت داده نشوند.
در واکنشی غیرمستقیم، روز گذشته ترانه علیدوستی با انتشار تصاویری از اصغر فرهادی و مانی حقیقی در صفحه شخصی‌ خود در توییتر و اینستاگرام، این‌ دو نفر را در حکم اعضای خانواده خود خواند و از حمایت و همراهی آنها قدردانی کرد.
آقای حقیقی در دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی که یکشنبه شب، ۲۸ شهریور در تهران برگزار شد، مطلب مورد بحث را "هم فکاهی و هم هرزه‌نگاری" دانست و از شکایت خود، اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی از یالثارات خبر داد. او با بیان این که "روی کمک و همیاری مسئولان" چندان حساب نمی‌کند، نه تنها از اهالی سینما بلکه از همه مردم خواست پیگیر برخورد با این نشریه باشند.
سخنگوی وزارت ارشاد، حسین نوش‌آبادی صبح امروز، دوشنبه ۲۹ شهریور با اعلام اینکه "هتک حرمت جدید" این مجله در قوه قضاییه در دست بررسی است، افزود: "موضع ارشاد قبلا در این خصوص اعلام شده و پروانه را لغو کرده است، ما این نشریه را به لحاظ قانونی جز نشریات نمی دانیم. همچنان موضع ما لغو پروانه این نشریه است و این مهم در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر