۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

بازداشت یک شهروند بهایی دیگر در رشت

خبرگزاری هرانا – در ادامه افزایش فشار بر شهروندان بهایی استان گیلان روز شنبه هفته جاری، یک شهروند بهایی به اداره اطلاعات این شهر احضار و سپس بازداشت شد. در هفته های اخیر علاوه بر تفتیش گسترده منازل و توقیف موقت بهاییان این منطقه، این پنجمین مورد از بازداشت شهروندان است که گزارش می شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز شنبه، مورخ ۲۰ آبان ماه یک شهروند بهایی ساکن رشت به نام نادیا اسدیان (همسر سیامک پور عبدالحمیدی، دیگر شهروند بازداشت شده) به محل اداره اطلاعات این شهر احضار شد.

خانم اسدیان پس از حضور در محل احضار و بازجویی اولیه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

لازم به اشاره است همزمان با دویستمین سالگرد تولد پیامبر آیین بهایی شهروندان بهایی ایران با دهها احضار، بازداشت و پلمب اماکن کسب فشار کم سابقه ای را تحمل می کنند.
این فشار در شهر رشت ابتدا مورخ ۲۰ شهریورماه با تفتیش گسترده اماکن شهروندان بهایی و در معدودی موارد شهروندان غیربهایی مرتبط با آنان جلوه گر شد.
کمی پس از این تفتیش ها که بعضا با توقیف های موقت افراد نیز همراه بود خانم نازیلا خانی پور، در تاریخ ۲۴ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
سیامک پور عبدالحمیدی، دیگر شهروند بهایی ساکن رشت نیز روز ۲ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. کمی بعد نازیلا خانی پور که پیش از آقای عبدالحمیدی در این شهر بازداشت شده بود روز ۲۲ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شد.
مورخ ۹ آبان ماه نیز دو شهروند بهایی ساکن رشت به نامهای نویده بخشی و کیوان پزشکی به محل اداره اطلاعات این شهر احضار و بازداشت شدند که هم اکنون در زندان لاکان این شهر به سر می برند.

۱۳۹۶ آبان ۷, یکشنبه

زندان مرکزی سنندج؛ ۲۵ بخیه برای زندانی معترضی که توسط مسئولین مضروب شد

خبرگزاری هرانا – از مدتی پیش باشگاه کوچک زندان سنندج تعطیل شده و نبود آن تنها فرصت ورزش کردن از زندانیان را سلب کرده است، این مسئله موجب اعتراض چندباره ساکنان این زندان شده است. در آخرین اعتراض توسط یک زندانی به نمایندگی از جمع، مسئولان با خشونت به آن واکنش نشان دادند و با ضرب و جرح زندانی معترض او را روانه بهداری زندان کردند. بهداری زندان برای بستن پارگی های و آسیب های وارده ۲۵ بخیه به زندانی مضروب زد و دست او را که احتمال می رود شکسته باشد آتل بسته است. این زندانی به هدف از بین بردن علائم ضرب و جرح در حال حاضر در سلول انفرادی نگهداری می شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته زندانی به نام “اشکان احمدی” به علت اعتراض به رئیس زندان بابت بسته شدن محل ورزش زندانیان (باشگاه بدنسازی زندان) مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
گزارش شده است روز گذشته ساعت ۴ بعد از ظهر عزیز حیدری رئیس زندان، سید نادری مدیر داخلی، آقیان قوامی و مهرداد عواقی از مراقبان زندان، روشنی افسر نگهبان زندان با چهار الی پنچ سرباز وطیفه اشکان احمدی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ضرب و شتم این زندانی در حدی جدی بود که موجب شکسته سر او شد. سر این زندانی ۲۵ بخیه خورده است و دست او نیز که احتمال می رود شکسته باشد فعلا آتل گرفته شده است.

گفته می شود اشکان احمدی به نمایندگی از جمع زیادی از زندانیان ساکن بند جوانان زندان و در زمان بازدید رئیس زندان از بند مراتب اعتراض خود را اعلام کرده بود.
بنابر گزارشات دریافتی پس از ضرب و شتم این زندانی به دستور مسئولان زندان او به سلول انفرادی منتقل شد. امروز که خانواده این زندانی برای ملاقات به زندان مراجعه کرده بودند به آنان گفته شد که این زندانی به دلیل درگیری با سایر زندانیان در انفرادی به سر می برد و فعلا ممنوع الملاقات است. روایت ناصحیحی که توسط زندانیان دیگر رد میشود.

به نظر می آید مسئولان زندان برای از بین بردن نشانه های ضرب و شتم این زندانی و جلوگیری از امکان حقوقی شکایت از ضاربین توسط این زندانی او را در سلول انفرادی و محروم از تماس با دنیای خارج از زندان نگهداشته اند.

اشکان احمدی که گفته میشود در خارج از زندان نیز فردی ورزشکار شناخته میشود حدود ۱۱ ماه است در بند جوانان زندان سنندج به اتهام قتل نگهداری می شود و پرونده ای در مرحله بازپرسی دارد.
تعطیلی تنها باشگاه و محل ورزش زندانیان زندان سنندج موجب افزایش فشار بر زندانیانی شده است که برای حفظ سلامت و روحیه خود به استفاده از امکانات محدود این محل امید داشتند.

۱۳۹۶ شهریور ۲۹, چهارشنبه

چهار زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – همزمان با روزی که رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و مسئله حقوق بشر در ایران در صدر توجهات جامعه بین المللی قرار داد، ۴ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه، مورخ ۲۹ شهریورماه، ۴ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.
این زندانیان طی دو گروه به سلول های انفرادی منتقل شده بودند و دست کم یک تن از آنان نیز از زندان ورامین برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.
تعداد زندانیان منتقل شده برای اجرای حکم بیش از این تعداد گزارش شده بود که تعدادی از افراد منتقل شده با دلایل مختلفی همراه با توقف حکم به بندهای خود بازگشتند.
زندانیان اعدام شده همگی متهم به “قتل” بودند و از این منظر به اعدام محکوم شده بودند. هویت احراز شده زندانیان توسط هرانا به شرح ذیل است:
سعید عباسپور، جعفر زمانی، مجتبی غیاثوند، جمشیدجوانبخت، حسین علی شیر، سیامک نعمتی که از اندرزگاههای ۲، ۳ و ۶ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند.
مسعود اختیاری و منوچهر ایرانشاهی که از اندرزگاه ۷، سالنهای ۱۹ و ۲۰ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند.
شاهپور احمدی که از زندان خورین ورامین جهت اجرای حکم اعدام به رجایی شهر کرج منتقل شده بود.
یکی از نزدیکان آقای احمدی در مورد او به گزارشگر هرانا گفت “شاهپور احمدی به جرم قتل خواهرزاده اش پنج سال بود که در زندان خورین ورامین در زندان به سر می برد و روز دوشنبه این هفته جهت اجرای حکم به انفرادی های زندان رجای شهر کرج منقل شد.”
اسامی زندانیانی که اعدام شدند عبارت است از: “سامان محمدی، جمشیدجوانبخت، زندانی به نام حسام از اندرزگاه ۲ زندان رجایی شهر کرج، از هویت نفر چهارم تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست”.
همزمان یکی از نزدیکان آقای احمدی به گزارشگر هرانا گفت: “امروز خوشبختانه آقای احمدی را به زندان ورامین برگرداندند و فعلا به ایشان گفتند که اعدام اش چهل روز به تعویق افتاده است”.

۱۳۹۶ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

Farsi Bible - Flash Online
www.farsinetwork.com/... کتابمقدس تفسيری عهد جديد و عتيق
International Bible Society - Farsi Bible Online/Download
www.ibs.org/bibles/farsi/... صفحة ديگری از کتابمقدس تفسيری که می توانيد هر قسمت را جداگانه برای خود چاپ کرده و مانند گوهری گرانبها نگهداری کنيد.
Talking Bible, Farsi
www.listen.talkingbibles.org/... -- کتابمقدس گويا برای افرادی که به علت مشغلة فراوان فرصت خواند کتاب را ندارند, بسيار مفيد است و با گوش دادن به آن می توانيد از برکات آن بهره بگيريد.
Bible in Persian - Farsi Bible - Persian Injil - Farsi Injil
www.farsinet.com/injil/
کتابمقدس گويا و کتابمقدس تفسيری برای دانلود کردن.

۱۳۹۶ شهریور ۲۱, سه‌شنبه


jesus image

عيسي كيست؟

عيسي ناصري براي شما كيست؟زندگي شما در اين دنيا و در ابديت بستگي به پاسخ شما به اين پرسش دارد.

dove
به نظر شما او كيست......
 برجسته‌ترين شخص در تمام ادوار؟
بزرگترين رهبر؟
بزرگترين استاد؟
كسي كه نيكوترين كارها را براي بشريت انجام داد؟
كسي كه مقدسترين زندگي را كه هيچ كس هرگز نزيسته بود زيست؟

امروزه به هر كجاي دنيا كه برويد, با پيروان هر مذهبي كه صحبت نماييد, صرف‌نظر از اينكه چقدر نسبت به مذهب خويش متعهد مي باشند، اگر چيزي درباره تاريخ بدانند، بايد بپذيرند كه هرگز كسي مانند عيساي ناصري وجود نداشته است.
عيسي مسير تاريخ را تغيير داد. حتي تاريخ روزنامه صبحي كه در دست داريد گواه بر اين اصل مي‌باشد كه عيساي ناصري 2000 سال پيش بر روي زمين مي‌زيست.
B.C (ق. م) يعني قبل از مسيح و( A.D (Anno Domini يعني سالهاي خداوند.
پيشگويي ظهور عيسي
صدها سال قبل از تولد عيسي،كتب مقدسه نبوت انبياي اسرائيل را در مورد ظهور وي به ثبت رسانيدند. عهد عتيق كه به وسيله اشخاص بسياري در طي مدت 1500 سال نگاشته شده است, شامل 300 نبوت در مورد آمدن وي مي‌باشد. تمامي اين جزئيات و همچنين تولد معجزه آسا, زندگي عاري از گناه, معجزات بسيار, مرگ و قيام او تماماً به واقعيت پيوستند. زندگي‌اي كه عيسي زيست, معجزاتي كه او كرد, سخناني كه او گفت, مرگش بر روي صليب, قيام او, عروج او به آسمان، همه اين اصل را بيان مي‌كنند كه او تنها يك انسان نبود, بلكه بيش از يك انسان بود. عيسي اعلام نمود كه "من و پدر يك هستيم، هيچ كس نزد پدر جز به وسيله من نمي‌آيد". (يوحنا 14: 6)
زندگي و پيام او موجب تغيير مي‌گردد
هر گاه به زندگي و تاثير عيساي ناصري از ديد تاريخ نظري بيفكنيد،مشاهده خواهيد نمود كه حضور او و پيامش همواره در زندگي مردم واقوام باعث تغييرات بزرگي گرديده‌اند. هر جا كه تعاليم او تاثير خودرا بر جاي گذاشته، تقدس ازدواج، حقوق زنان، حق 5000راي، تاسيس مدارس و دانشگاهها جهت تحصيلات عاليه, وضع قوانين براي محافظت از كودكان، برچيده شدن برده‌داري و هزاران تغيير مفيد ديگر به زندگي‌هاي شخصي نيز به گونه‌اي برجسته تغيير يافته است. براي مثال، " ليوو والاس " يك ژنرال مشهور و نابغه در ادبيات، به عنوان يك ملحد شناخته شده بود. براي مدت دو سال، آقاي "والاس" مشغول مطالعه در برجسته‌ترين كتابخانه‌هاي اروپا و آمريكا بود. او در جستجوي اطلاعاتي بود تا به وسيله آنها مسيحيت را براي هميشه نابود سازد. هنگام نگارش دومين فصل كتابي كه او بدين منظور مي‌نوشت، گريه‌كنان در حالي كه زانو زده بود فرياد بر آورد : " عيسي ، اي خداي من و اي خداوند من" و اينچنين مسيح را يافت. با چنين مدرك محكم و غير قابل بحثي او ديگر نمي‌توانست خداوندي و پسر خدا بودن عيسي را انكار كند. بعدها " ليو والاس" كتاب "بنهور" كه يكي از بزرگترين رمانهاي قرن به زبان انگليسي است و داستان آن در دوران زيست مسيح اتفاق افتاده را به رشته تحرير درآورد. همينطور "سي.اس.لوئيس"، پروفسور دانشگاه آكسفورد انگلستان كه از عرفاي منكر وجود خدا بود و سالهاي متمادي الوهيت مسيح را انكار مي‌كرد نيز در صداقتي عقلاني پس از مطالعه عميق و گسترده براي يافتن دلايلي جهت اثبات الوهيت مسيح، پذيرفت كه عيسي همان خدا و منجي است.
خداوند، دروغگو، يا ديوانه؟ 
" لوئيس" در كتاب مشهورش به نام "مسيحيت صرف" اين جمله را بيان مي‌كند: "شخصي كه تنها يك انسان است و چيزهايي را مانند عيسي مي‌گويد نمي‌تواند يك استاد بزرگ اخلاق باشد".
او مي‌تواند يك ديوانه باشد- همطراز با مردي كه مي‌گويد خود يك تخم‌مرغ آبپز است- يا بايد شيطان مجسم جهنمي باشد.
شما بايد انتخاب كنيد. او يا پسر خدا بوده و هست يا يك مرد ديوانه يا چيزي بدتر از آن. شما يا مي‌توانيد او را يك ديوانه تلقي كنيد يا به پايش بيفتيد و او را خداوند خود خطاب نماييد. ولي خواهش مي‌كنم درباره او اين سخن بي‌معني را نگوييد كه او يك استاد بزرگ بشريت بود. او چنين بابي را براي ما نگشوده است.
عيسي مسيح براي شماكيست؟ زندگي شما بر روي اين جهان و در ابديت بستگي به پاسخ شما به اين پرسش دارد.
تمامي اديان توسط انسان پايه‌گذاري شده‌اند و بر پايه فلسفه‌هاي انساني، قوانين و ميزانهاي رفتاري استوار گرديده‌اند. اگر بنيانگزاران اين اديان را از قوانين و نحوه پرستش آنها خارج سازيد، شاهد تغيير كوچكي در آنها خواهيد بود.
ولي عيسي مسيح را از مسيحيت خارج نماييد، هيچ چيز ديگري باقي نخواهد ماند. مسيحيت كتاب مقدسي تنها فلسفه‌اي براي زندگي نيست و نه استانداردهاي اخلاقي براي اطاعت از مراسم مذهبي. مسيحيت واقعي بر پايهاي اساسي يعني رابطه‌اي شخصي با خداوند و منجي زنده و قيام كرده استوار مي‌باشد
بنيانگزار قيام كرده
عيساي ناصري بر روي صليب مصلوب شد، در قبري قرض شده دفن و در روز سوم از مردگان قيام نمود. مسيحيت در اين خصوص بينظير است.
هر گونه بحث در مورد اعتبار مسيحيت بستگي به اثبات قيام عيساي ناصري دارد.
در طي قرون متوالي عالمان بزرگ تصميم گرفته‌اند كه قيام او را به اثبات برسانند. آنها ايمان آورده و اكنون نيز ايمان دارند كه عيسي زنده است.
"سايمون گرينليف" متصدي حقوقي ثبت در مدرسه قانون هاروارد پس از مطالعه و تفحص درباره واقعه قيام كه توسط نويسندگان اناجيل به دست ما رسيده است، به اين نتيجه ميرسد كه "غير ممكن است آنها بتوانند بر عقايد خود مبني بر قيام نكردن عيسي از مردگان اصرار نمايند. حقايق نقل شده در اناجيل اين را اثبات مي‌نمايد كه اگر آنها اين اصل را نميفهمند و به آن اطمينان ندارند پس ساير اصول را نيز نخواهند فهميد".
"جان سينگلتون كپُلي " كه بعنوان يكي از مغزهاي حقوقي در تاريخ بريتانيا شناخته شده است چنين نظر مي‌دهد كه: "من بسيار خوب مي‌دانم كه مدرك و گواه چيست و اين را به شما ميگويم كه رويدادي مانند قيام هرگز قابل انكار نمي‌باشد".
دلايلي براي ايمان
قيام هسته مركزي ايمان يك مسيحي است. دلايل متعددي براي اين مسئله كه چرا كسي كه در مورد قيام مطالعه مي‌نمايد به واقعيت آن ايمان مي‌آورد، وجود دارد:
 
boatپيشگويي: ابتدا، عيسي خود پيشگويي كرد كه مرده و قيام خواهد نمود و مرگ و قيام او همان گونه اتفاق افتاد كه وي پيشگويي كرده بود. ( لوقا 18: 31-33 )
 قبر خالي: دوم، قيام تنها پاسخ موجه براي قبر خالي اوست.  اين داستان كتاب‌مقدسي نمايانگر قبري است كه بدن مسيح را در آن گذاشته و به وسيله سنگي عظيم مسدود و در احاطه سربازان رومي قرار گرفته بود. 
 اگر كسي ادعا مي‌نمايد كه عيسي نمرده بلكه ضعيف شده بود، پس نگهبانان و سنگ مي‌توانستند از فرار او جلوگيري نمايند- يا از هرگونه كوششي توسط پيروان او جهت آزاد ساختنش ممانعت بعمل آورند.
دشمنان عيسي هم بدن او را بر نمي‌داشتند زيرا گمشدن بدن او تنها موجب تشويق ايمان پيروانش در مورد قيام او مي‌شد.

ملاقاتهاي شخصي: سوم، قيام تنها پاسخ براي ظهور عيسي مسيح به پيروانش مي‌باشد. پس از قيامش عيسي حداقل ده بار به آناني كه او را مي‌شناختند و به مردم بسياري مثلاً 500 نفر در يك بار ظاهر شد. خداوند ثابت كرد كه اين ظاهر شدنها توهم نيستند زيرا او با آنها غذا خورد ، حرف زد و آنان او را لمس كردند. ( اول يوحنا 1:1)

تولد كليسا: چهارم، قيام تنها پاسخ مستدل براي شروع كليساي مسيحي ميباشد. كليساي مسيحي بزرگترين بنيادي است كه تاكنون در تاريخ جهان به وجود آمده است. قسمت اعظم محتواي موعظه در اولين جلسه اين كليسا در مورد قيام بود.
اعمال 2: 14-36 ) بدون شك، كليساي اوليه آگاه بود كه قيام مسيح پايه و اساس پيامش مي‌باشد. دشمنان عيسي در واكنش به ايجاد كليسا مي‌توانستند در صورت داشتن بدن مرده عيسي به سادگي با ارائه آن در هر زمان شاگردان را از موعظه به قيام باز دارند ولي هرگز اينچنين نشد زيرا او بالفعل از مردگان قيام كرده بود.

زندگيهاي تغيير يافته: پنجم، قيام تنها دليل منطقي براي پاسخ در مورد زندگيهاي تغيير يافته شاگردان است. آنها پيش از قيامش او را ترك كردند، پس از مرگش گرفتار ترس و ياس شده بودند. آنها انتظار نداشتند كه عيسي از مردگان قيام نمايد. ( لوقا 24: 1-11 )
بعدها پس از قيامش و تجربه آنها در روز پنطيكاست، همين مردان و زنان مايوس و بيهدف با قدرت مسيح قيام كرده ، تغيير يافته و در نام عيسي مسيح جهان را شورانيدند. بسياري زندگي خود را به خاطر ايمانشان از دست دادند، ديگران به طور وحشتناكي تحت جفايا قرار گرفتند. شجاعت آنها و رفتارشان به خاطر درك اين مسئله بود كه آنها مجرميت خود را ميدانستند يعني ايمان به واقعيت قيام عيسي مسيح و اين اصلي ارزشمند براي مردن محسوب مي‌گشت.
در طي 40 سال كار با پيروان عقل و منطق در دنياي دانشگاهي، كسي را نديده‌ام كه درباره اين واقعه عميقاً مطالعه نموده باشد و الوهيت و قيام عيسي ناصري برايش اثبات نشده باشد و نپذيرد كه او پسر خدا و مسيح موعود است.
كساني هم كه ايمان ندارند خودشان صادقانه مي‌گويند كه من وقتي را براي مطالعه كتا‌ب‌ مقدسي و حقايق تاريخي درباره مسيح نگذاشته‌ام.
jesusandgirlخدايي زنده: به خاطر قيام عيسي، پيروان راستينش نه تنها به عنوان يك بنيانگزار مرده اخلاق به او نمي‌نگرند بلكه در رابطه‌اي زنده و شخصي با خداي زنده بسر مي‌برند. عيسي مسيح امروز زنده است و وفادارانه آناني را كه به او ايمان دارند و از او اطاعت مي‌نمايند بركت مي‌دهد.
در طي قرون متمادي بسياري عيسي مسيح و ارزش او را شناخته‌اند، و به جمع كساني كه جهان را تحت تاثير قرار داده‌اند، پيوسته‌اند.
فيلسوف و فيزيكدان فرانسوي "بلزپاسكال" درباره احتياج انسان به مسيح چنين مي‌گويد: " در قلب هر انساني خلاءاي وجود دارد كه تنها خداوند به وسيله پسرش عيسي مسيح مي‌تواند آن را پر سازد".

آيا شما مشتاق هستيد كه عيسي مسيح را به عنوان منجي زنده خود بشناسيد؟ همان گونه كه اين جمله نشان مي‌دهد، عيسي اشتياق فراوان دارد تا رابطه‌اي محبت‌آميز و شخصي را با شما آغاز نمايد. عيسي تمامي مقدمات لازم جهت اين كار را انجام داده است.
اگر مي‌خواهيد بدانيد كه چگونه مي‌توان چنين مشاركت ملموسي را با عيساي زنده برقرار كرد، اينجا كليك كنيد ...

۱۳۹۶ شهریور ۱۳, دوشنبه

یک زندانی در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، یک زندانی به اتهام “قتل” در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، یک زندانی به اتهام “قتل” در زندان مرکزی اردبیل اعدام شد.
هویت این زندانی توسط هرانا “عادل کریمی” احراز شده است.
یک منبع مطلع به هرانا گفت: “عادل کریمی با سنی بیش از ۵۰ سال، زندانی بند پنچ زندان مرکزی اردبیل که بیش از شش سال در این زندان بوده است”.
اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی نشده است.
مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.
گفتنی است که بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

زندگی عیسی مسیح بر اساس انجیل لوقا- دوبله فارسی

۱۳۹۶ مرداد ۲۵, چهارشنبه

دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – از مجموع حدود ۱۱ زندانی که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند سحرگاه امروز دست کم حکم اعدام ٧ تن از آنان به اجرا درآمد. اتهام عمده اعدام شدگان “قتل” گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، دست‌کم ٧ زندانی که عمدتا متهم به ارتکاب “قتل” بودند، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.
این زندانیان که عمدتا متهم به ارتکاب “قتل” هستند، صبح روز دوشنبه ۲۳ مردادماه و همینطور سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ در دو نوبت جداگانه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بودند.

۱۳۹۶ مرداد ۱۹, پنجشنبه

دستکم ۱۲ زندانی در بیرجند و بابل اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، علاوه بر اعدام جنجالی یک کودک-مجرم در زندان شیراز، دستکم دوازده زندانی از جمله یازده زندانی از محکومان جرائم “مواد مخدر” در زندان بیرجند و یک زندانی با اتهام “قتل” در زندان بابل اعدام شدند. موج اعدام در سراسر ایران در حالی ادامه دارد که همزمان مجلس شورای اسلامی به هدف کاهش استفاده از مجازات اعدام مشغول بررسی اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، دستکم یازده زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان بیرجند اعدام شدند.
هویت احراز شده هشت تن از اعدام شدگان امروز توسط هرانا به شرح ذیل است:
۱- خانی مری خالد، اهل اصفهان از بند ۱۰۵ زندان بیرجند
۲- برات عمادی، اهل درمیان از توابع بیرجند، از بند ۱۰۶ زندان بیرجند
۳- محمدرضا ایوبی، اهل بیرجند، از بند ۱۰۲  زندان بیرجند
۴- ابوالفضل یوسف پور، اهل بیرجند، از بند ۱۰۶  زندان بیرجند
۵- حاجی معزی (موزی)، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.
۶- مهرداد باقرشمس، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.
۷- هادی ایم، اهل درمیان منطقه بیرجند، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.۸- هادی جعفری، اهل مشهد،  زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.
لازم به اشاره است این زندانیان روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بودند و سحرگاه امروز حکم آنان به اجرا درآمد. هرانا پیش تر گزارشی از اعدام های پرشمار سالهای اخیر در این زندان منتشر کرده بود.
همزمان با اعدام های پرشمار زندان بیرجند گزارش می شود یک زندانی به نام “علیرضا” سحرگاه امروز در زندانی متی کلای بابل از توابع استان مازندران اعدام شد.
این زندانی متهم به “تجاوز به عنف و قتل” بود و از روزهای گذشته برای اجرای حکم در سلول انفرادی نگهداری می شد.
هیچ یک از اعدامهای فوق تاکنون توسط نهادهای قضایی اطلاع رسانی نشده اند.
در خصوص اعدام پرشمار زندانیان زندان بیرجند لازم به اشاره است نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.
در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.
علاوه بر ۱۲ اعدام فوق، زندان شیراز امروز شاهد اعدام علیرضا تاجیکی، کودک مجرمی بود که از سال ۱۵ سالگی متهم به قتل شده بود و در زندان به سر می برد.  علیرغم درخواست مکرر نهادهای مدافع حقوق بشر و ابهامات پرونده امروز در این زندان اعدام شد.

۱۳۹۶ مرداد ۱۶, دوشنبه

شما برای خداوند و ما ارزشمند هستید

Picture

۱۳۹۶ مرداد ۱۳, جمعه

چه کسی عیسی مسیح است (Persian / Farsi)

انتقال ۲ زندانی در زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – صبح امروز، دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. موج جدید اعدام در سراسر ایران در حالی به راه افتاده است که همزمان مجلس شورای اسلامی به هدف کاهش استفاده از مجازات اعدام مشغول بررسی اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶، دو زندانی از محکومان جرایم “مواد مخدر” جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.
هویت دو تن از زندانیان توسط هرانا؛ “سعید پورهرمزی” و “حسین شاهی” احراز شده است.
در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.
نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

کارشکنی در آزادی مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی

خبرگزاری هرانا – در حالی که به خانواده مریم نقاش زرگران گفته شده بود برای استقبال از این زندانی که دوره محکومیت اش به پایان رسیده امروز مقابل زندان اوین حاضر باشند علیرغم ساعتها انتظار این زندانی آزاد نشد. مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض مریم نقاش زرگران توضیح خاصی برای این کارشکنی ارائه نکردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که حبس ۴ ساله او در ۱۵ خردادماه سال جاری قرار بود پایان یابد با عنوان احتساب ایام غیبت در زمان مرخصی، تاریخ آزادی اش به ۱۰ مردادماه تغییر یافت.
با توجه به اینکه خانم زرگران مدعی بود به گفته دادستانی مبنی بر عدم لزوم تمدید مرخصی به زندان مراجعه نکرده است، خانواده او برای حل مشکل ایام غیبت او تلاش های ناموفقی داشتند.

 در نهایت به خانواده زرگران و خود زندانی گفته شد مسئله ایام غیبت قابل حل نیست اما با توجه به شرایط زندانی روز ۶ مردادماه یعنی ۴ روز زودتر تحت عنوان مرخصی متصل به آزادی خانم زرگران از زندان آزاد خواهد شد.

با توجه به اظهارات “منیئی” از پرسنل دادستانی، خانواده زرگران از صبح امروز مقابل درب زندان اوین در انتظار آزادی فرزند خود حاضر بودند.
مریم نقاش زرگران علیرغم وعده های داده شد آزاد نشد و خانواده زرگران نیز با پایان روز به منزل خود بازگشتند.
یک منبع نزدیک به خانواده زرگران با تایید این خبر اضافه کرد “در پاسخ به پیگیری های نسیم (مریم) در رابطه با این کارشکنی به او صرفا گفتند نامه آزادی اش نیامده است و او هم به خانواده اش اطلاع داد منتظر من نباشید امروز آزاد نخواهم شد. خانواده زرگران از این وضعیت پیش آمد بسیار ناراحت هستند بخصوص مادر مریم که چشم انتظار آزادی او امروز لحظه شماری میکرد.”لازم به یادآوری است خانم زرگران اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت.
وی نهایتا چند روز پس از بازداشت سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی، از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار و بازداشت شد و در همین روز منزل پدری وی مورد تفتیش و کتاب ها و جزوات دینی و لوازم شخصی وی توقیف شد.
این نوکیش مسیحی پس از بازداشت جهت انگشت نگاری به زندان اوین منتقل و بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی به ساختمان وزرا منتقل شد. وی به مدت ۵ شبانه روز بدون بدوی ترین امکانات بهداشتی در این مکان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. اغلب موضوع سئوالات در مورد کیفیت برگزاری مراسم در این کلیساها بود.
خانم زرگران نهایتا به زندان اوین منتقل و از سوی شعبه ٢ دادسرای شهید مقدس تفهیم اتهام شد. تنها اتهام وارده به وی تبلیغ علیه نظام بود.

مریم نقاش زرگران پس از ١٩ روز بازداشت موقت در بند نسوان اوین با قید وثیقه ٧٠ میلیونی آزاد شد. وی توسط قاضی مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این در حالی‌است که چنین اتهامی هیچگاه به وی تفهیم نشده بود.

۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

امین افشار نادری با تودیع وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین که از ۱۵ تیرماه اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده بود، امروز با قید وثیقه از اندرزگاه ۴ این زندان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۶، امین افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی با قید وثیقه ای به مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، از سالن ۳ اندرزگاه ۴ زندان اوین آزاد شد.
آقای افشار نادری، زندانی نوکیش مسیحی، از روز پانزدهم تیرماه ۱۳۹۶، در اعتراض به رای دادگاه اقدام به اعتصاب غذا اعتراضی کرده بود.
این زندانی با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.
آقای افشار نادری تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر با قید وثیقه آزاد خواهد بود.
لازم به توضیح است امین افشار نادری اولین بار در سال ۹۳ به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شد و پس از ۴۰ روز بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
آقای نادری مجددا مورخ ۵ شهریور ۹۵ همراه ۱۳ شهروند دیگر در فیروزکوه بازداشت و مدت ۸۲ روز را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

یک منبع آگاه از این پرونده به گزارشگر هرانا گفت: “در روز دستگیری تعداد ۱۴ نفر شامل ۷ مرد و ۷ زن، یک نفر ۱۳ ساله و یک خانم ۵۵ ساله دستگیر شده بودند که پنج تن از آنان با نام های «رامئیل بت تمرز، امین افشار نادری، هادی عسگری، محمد ترکمان دهنوی و امیرسامان دشت» به زندان اوین منتقل شدند و بقیه با اخذ تعهد آزاد شدند. اما بعدا ماموران اداره اطلاعات به منزل سه نفر از بازداشت شدگان یورش برده و مقداری از وسایل شان را پس از تفتیش منزل، توقیف کردند. همچنین تعدادی از آنان به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.”

۲۱ خرداد ماه سالجاری دادگاه رسیدگی به اتهامات تنی از متهمان این پرونده، “هادی عسگری” را به ۱۰ سال حبس تعزیری و “امین افشارنادری” را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. اتهام این دو نوکیش مسیحی «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت» عنوان شده است.

۱۳۹۶ تیر ۱۷, شنبه

چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – روز جاری، چهار زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند. روز گذشته نیز دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل عمد در زندان مراغه واقع در آذربایجان شرقی اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.
روز گذشته، ۱۶ تیرماه، این چهار زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بودند.
هویت احراز شده چهار تن از اعدام شدگان توسط هرانا عبارت است از “خیرالدین مشمول” ساکن بهلول اباد، “صوفی کلنک زاده”، “خلیل خلیلی کوسی” و “معراج رشیدی”.
لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.
نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.
لازم به یادآوری است، روز گذشته، دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل عمد در زندان مراغه واقع در آذربایجان شرقی اعدام شدند. سحرگاه روز ۱۴ تیرماه، حکم اعدام دست کم ٧ تن از زندانیان از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. همچنین ۱۳ تیرماه، نیز حکم اعدام یک مرد در زندان قائمشهر به اجرا درآمد. دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. و در حاشیه یک سالن ورزشی در ملأعام در شهر تربت حیدریه حکم اعدام دو زندانی متهم به “تجاوز” به اجرا درآمد.