۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

بازداشت یک شهروند بهایی دیگر در رشت

خبرگزاری هرانا – در ادامه افزایش فشار بر شهروندان بهایی استان گیلان روز شنبه هفته جاری، یک شهروند بهایی به اداره اطلاعات این شهر احضار و سپس بازداشت شد. در هفته های اخیر علاوه بر تفتیش گسترده منازل و توقیف موقت بهاییان این منطقه، این پنجمین مورد از بازداشت شهروندان است که گزارش می شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز شنبه، مورخ ۲۰ آبان ماه یک شهروند بهایی ساکن رشت به نام نادیا اسدیان (همسر سیامک پور عبدالحمیدی، دیگر شهروند بازداشت شده) به محل اداره اطلاعات این شهر احضار شد.

خانم اسدیان پس از حضور در محل احضار و بازجویی اولیه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

لازم به اشاره است همزمان با دویستمین سالگرد تولد پیامبر آیین بهایی شهروندان بهایی ایران با دهها احضار، بازداشت و پلمب اماکن کسب فشار کم سابقه ای را تحمل می کنند.
این فشار در شهر رشت ابتدا مورخ ۲۰ شهریورماه با تفتیش گسترده اماکن شهروندان بهایی و در معدودی موارد شهروندان غیربهایی مرتبط با آنان جلوه گر شد.
کمی پس از این تفتیش ها که بعضا با توقیف های موقت افراد نیز همراه بود خانم نازیلا خانی پور، در تاریخ ۲۴ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
سیامک پور عبدالحمیدی، دیگر شهروند بهایی ساکن رشت نیز روز ۲ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. کمی بعد نازیلا خانی پور که پیش از آقای عبدالحمیدی در این شهر بازداشت شده بود روز ۲۲ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شد.
مورخ ۹ آبان ماه نیز دو شهروند بهایی ساکن رشت به نامهای نویده بخشی و کیوان پزشکی به محل اداره اطلاعات این شهر احضار و بازداشت شدند که هم اکنون در زندان لاکان این شهر به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر