۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

محمد مقیمی آزاد شد؛ مختصری از جلسه بازپرسی

mohammad moghimi 1
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مقیمی، امروز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه، با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی، از بند ده زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
آقای مقیمی، روز شنبه ۲۳ خرداد ماه، زمانی که برای ملاقات موکلش آتنا فرقدانی در زندان اوین مراجعه کرده بود، به دلیل دست دادن، به اتهام روابط نامشروع مادون زنا (دست دادن با موکله، زن غیر محرم شرعی) بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
این وکیل دادگستری که روز ۲۵ خرداد ماه برای جلسه بازپرسی، از زندان رجایی شهر کرج به دادسرای اوین اعزام شده بود، هنگام ملاقات و مقابل چشمان خانواده اش از سوی مأموران اعزام مورد خشونت و ضرب و شتم واقع شد.
به گفته یکی از نزدیکان آقای مقیمی، بازپرس پرونده در جلسه بازپرسی به وی گفته است که ” تو مجرم هستی” و زمانی که با اعتراض این وکیل دادگستری مواجه شده که چطور قبل از رسیدگی و صدور حکم، متهم را مجرم خطاب می کند، به علم قاضی استناد کرده است، بازپرس شعبه ۴ اوین آقای رضایی در پاسخ سوال حقوی اقای مقیمی مبنی بر لزوم ذکر استناد علم قاضی، گفته است که مستند وی برای علم قاضی “کلاغ ها” هستند. این بازپرس همچنین از ارجاع پرونده آقای مقیمی به شعبه ۱۵ دادگاه به ریاست قاضی صلواتی خبر داده است.
لازم به یادآوری است که خانم آتنا فرقدانی، موکل آقای مقیمی که اخیرا به دلیل فعالیت های مدنی به ۱۲ سال و نه ماه حبس محکوم شده است نیز به دلایل و اتهامات مشابه به دادسرای اوین اعزام شده بود، به گفته مشاوران حقوقی هرانا، اتهام روابط نامشروع غیر زنا می تواند تا ۹۹ ضربه شلاق را به همراه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر