۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

واکنش محافظه‌کاران به طرح نام میرحسین موسوی در ضیافت حسن روحانی


جبهه پیروان خط امام و رهبری، که متشکل از چندین گروه و تشکل محافظه‌کار ایرانی است، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به طرح نام میرحسین موسوی در ضیافت او واکنش نشان داده و گفته است که اگر در آینده "خطوط قرمز" نظام رعایت نشود "پاسخ لازم و قاطع داده خواهد شد."
خبرگزاری فارس می‌گوید که دیروز، چهارشنبه ٣ تیر، غلامحسین کرباسچی در ضیافت افطار رئیس‌جمهور ایران با چهره‌های سیاسی، خواهان آزادی میرحسین موسوی شد.
چند نفر از شرکت کنندگان در این جلسه گفته‌اند که آقای کرباسچی از میرحسین موسوی با عنوان "سید مظلوم" یاد کرده و گفته است او نیت بدی نداشته، نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته و باید آزاد شود.
جبهه پیروان خط امام و رهبری از برگزاری جلسه دیروز تشکر کرده اما گفته این جلسه "حاشیه‌ای" غیرقابل اغماض داشته است. جبهه پیروان گفته باید در چنین جلساتی "اگر فردی خطوط قرمز نظام را مراعات نکرد حتما باید تذکر بدهند و این حق و وظیفه آنها است چرا که بیان مطالبی که خطوط قرمز نظام را در نوردد نقض غرض است."
nullدر بیانیه این جبهه خطاب به حسن روحانی آمده که اگر چهره‌های "ارزشی" جلسه را ترک نکرده‌اند به دلیلی بی تفاوتی به اظهارات غلامحسین کرباسچی نبوده است.
در عین حال شماری از حاضران جلسه گفته‌اند که بعد از اظهارات آقای کرباسچی در اعتراض به او از جلسه خارج شده‌اند.
از جمله غلامرضا مصباحی مقدم گفته است این جلسه را ترک کرده چرا که "آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بنا است او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است. این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده."
غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، در انتخابات ١٣٨٨ از مهدی کروبی حمایت کرده بود و بنا بود در صورت پیروزی آقای کروبی در انتخابات معاون اول او شود.
مهدی کروبی، به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نزدیک به چهار سال و نیم است که در بازداشت خانگی به سر می‌برند.
آزادی آنان یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر