۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

عدم اعطای مرخصی پس از فوت برادر؛ پیام تسلیت جمعی از همبندیان حمیدرضا یزدانیا

zendan evin

عدم اعطای مرخصی پس از فوت برادر؛ پیام تسلیت جمعی از همبندیان حمیدرضا یزدانی از اوین

خبرگزاری هرانا – با وجود درگذشت برادر حمیدرضا یزدانی، مسئولین از اعطای مرخصی جهت حضور در تشییع جازه و خاکسپاری به این زندانی سیاسی خودداری کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از ممانعت از اعطای مرخصی، جمعی از همبندیان این زندانی در بند هشت زندان اوین، با درج پیام تسلیتی در روزنامه اطلاعات مورخ پنجشنبه یازدهم تیر، مصیبت وارده به همبندی شان را تسلیت گفتند.
برادر آقای یزدانی به دلیل پیشرفت بیماری سرطان فوت کرده است و علیرغم درخواست های مکرر این زندانی برای مرخصی جهت آخرین دیدار با برادر، مسئولین زندان با آن موافقت نکرده بودند.
حمید رضا یزدانی اولین بار در ۶ دی ۱۳۹۱، به اتهام افشا نامه خیلی محرمانه دفتر رهبری مبنی بر اضافه کردن پسوند «امام» در جلوی نام خامنه‌ای در فضا ی مجازی دستگیر و به زندان منتقل شد.
او که چند ماه پس از این بازداشت، به قید وثیقه ۵۰۰ میلیونی و بطور موقت آزاد شده بود، نهایتا در سال ۹۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، محاکمه و به اتهام توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و افشاء اسناد محرمانه به پنج سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
حمیدرضا یزدانی، روز ۴ خرداد ۹۳، جهت اجرای حکم مجددا دستگیر و به بند ۸ زندان اوین منتقل شد و در آبان سال ۹۳، تخفیف یک ساله از محکومیت ۵ سال و نیم این زندانی، به وی ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر