۱۳۹۵ آبان ۶, پنجشنبه

نامه سرگشاده دو برادر هنرمند زندانی از زندان اوین

Rajabian-mehdi-hosseinخبرگزاری هرانا – دو برادر هنرمند زندانی، مهدی و حسین رجبیان در زندان اوین با نگارش نامه‌ای در خصوص آنچه که در طول این چند ماه در زندان بر آن‌ها گذشته، در مورد اعتصاب غذای اعتراضی ماه گذشته و «فریب» توسط یک مقام قضایی، محرومیت از دیدار با وکیل و دیگر موارد حقوق نقض شده‌شان سخن گفته و از همه هنرمندان جهان خواستار نشان دادن «واکنشی مسالمت آمیز در شأن هنر» و تنها نگذاشتن‌شان شده‌اند. متن کامل این نامه درپی می‌آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی و حسین رجبیان در تاریخ شانزدهم شهریور به طور تنبیهی از یکدیگر جدا شده و به ترتیب در بند‌های هشت و هفت زندان اوین نگهداری می‌شوند. درپی این اقدام، این دو برادر از روز بعد دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بودند.
یک منبع نزدیک به این زندانیان در زمان آغاز تنش ها به هرانا گفته بود: “مهدی با اعمال زور به بند هشت منتقل شده و حسین هم‌چنان در بند ۷ زندان اوین نگهداری می‌شود. این دو برادر در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده و خواستار تحمل حبس در کنار یکدیگرند.”
هم‌اکنون این دو برادر هنرمند زندانی، با نگارش نامه‌ای در خصوص آنچه که در طول این چند ماه در زندان بر آن‌ها گذشته پرده برداشتند.
متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید؛
“از آنجا که مجال هیچ گونه توضیحی در خصوص پرونده‌ ی قضایی مان نمانده، تنها در این مجال به وصف گوشه ای از آنچه که در طول این چند ماه در زندان اوین بر ما گذشته، بسنده خواهیم کرد، شاید مقامات قضایی کشور که به شکل غیر قابل باوری از اوضاع مطلع و از آن اظهار بی اطلاعی کرده اند در این خصوص از ماوقع به صورت کامل باخبر شده وجای هیچ گونه بهانه تراشی نداشته و واکنش درخور یک هنرمند را در این راستا ازخود نشان دهند؛ چراکه غیر از هنر دغدغه‌ای نداشته و هیچ گونه تأکید با استفاده از هر کلمه و ترجیع بند موسوم یا غیر موسومی هرگز نمی تواند بر این تعهد سرپوش بگذارد و از آن دغدغه‌ی جاودان در ما بکاهد؛ پس با دیدگاهی برآمده از هنر باید اذعان داشته باشیم که هیچ کدام از مقامات تاکنون به وعده هایی که به ما دادند عمل نکرده و به خواسته های ما در کمال ناباوری و تعجب پاسخی قانع کننده و منطقی نداده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر