۱۳۹۳ اسفند ۲۴, یکشنبه

مهدی هاشمی به 'حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی' محکوم شد



غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران از محکوم شدن مهدی هاشمی، رئیس سابق سازمان بهینه‌سازی سوخت و پسر اکبر هاشمی رفسنجانی به "حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی" خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه آقای اژه‌ای گفت حکم "م.ه" که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی صادر شده "هنوز قطعی نشده است و برای بیان جزئیات آن معذوریت قانونی دارم".
خبرگزاری فارس به نقل از منابع خود از محکوم شدن آقای هاشمی به ۱۵ سال زندان خبر داده است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت در رابطه با یک بخش از اتهامات آقای هاشمی به استناد ماده ۳ "قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری" حکم حبس، جزای نقدی و انفصال صادر شده است.
به گفته آقای اژه‌ای در مورد اتهام دیگر متهم هم با استناد به ماده‌ای دیگر از همان قانون حکم حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال صادر شده است.
او همچنین گفت که "درباره مسائل امنیتی، این فرد به حبس محکوم شده است".
حکم صادرشده برای مهدی هاشمی در این مرحله بدوی است و وکلای او ۲۰ روز فرصت دارند به این حکم اعتراض کنند.
دادگاه مهدی هاشمی، که با وثیقه آزاد بود، از مرداد ۱۳۹۳ به جریان افتاد و اتهامات امنیتی و اقتصادی مختلفی علیه او مطرح شد.
او بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از ایران خارج شد و دوم مهرماه ۱۳۹۱ بعد از حدود سه سال به ایران بازگشت و در فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفت.
آقای هاشمی روز سوم مهرماه با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان اوین شد. این بازداشت ۲ ماه و ۲۳ روز طول کشید و سرانجام او با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر