۱۳۹۳ اسفند ۲۲, جمعه

ابراز نگرانی از وضعیت سراج الدین میردامادی در زندان اوین

سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب که در اوین زندانی است
وضعیت نگهداری سراج الدین میردامادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی که در زندان اوین تهران در حبس بسر می‌برد، نامناسب گزارش شده است.
کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که آقای میردامادی به دلیل وجود ترکشی در میان گردن و کتف خود، نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی و فضایی آرام دارد؛ اما نه تنها با انتقال او به بیمارستان برای جراحی موافقت نمی‌شود، بلکه حتی در داخل بند نیز فاقد حداقل امکانات یک زندانی مانند داشتن تختخواب است.
آقای میردامادی در مرداد ماه ۱۳۹۳ به دو اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی، به ۶ سال زندان محکوم شد. حکم او در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال زندان و دو سال ممنوعیت خروج از ایران کاهش یافت.
این منبع آگاه، با اشاره به این که آقای میردامادی مانند خیلی از زندانیان دیگر بند ۸ زندان اوین از امکانات اولیه بی‌بهره است، گفت «چندین برابر بیش از فضای موجود بند، زندانی نگهداری می‌شود بنابراین آنها فاقد مکان خلوتی برای استراحت و خوابیدن هستند.» به گفته او این بند دارای سیستم گرمایشی درستی نیست و زندانیان تا صبح از شدت سرما می‌لرزند.
سراج الدین میردامادی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ برای تحصیل به فرانسه رفت، و پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران، اواسط تابستان ۹۲ به ایران بازگشت.این نخستین بار نیست که شرایط نامناسب زندان‌های ایران گزارش می‌شود، که با انتقادهای نهادها و فعالان حقوق بشر روبروه شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر