۱۳۹۳ اسفند ۲, شنبه


همزمان با دومین روز مذاکرات اتمی ایران و آمریکا در ژنو، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی برای مذاکره با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، عازم ژنو شده است.
این نخستین بار است که در طول مدت مذاکرات اتمی ایران و آمریکا، یک مقام بلندپایه به غیر از وزیر امور خارجه طرفین در این گفت و گوها حاضر می شود.
مقام هایی از وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی ایران همواره در مذاکرات اتمی حضور داشته اند اما این اولین بار است که سطح گفت و گوها در این بخش هم افزایش یافته است.
___________________________
  • عباس عراقچی معاون امور بین الملل وزارت خارجه ایران روز اول گفت و گو با مقام های آمریکایی را مثبت توصیف کرده و گفته "به دنبال نوآوری و تحول در نحوه مذاکرات هستیم تا کارها سرعت گیرد."
  • آقای عراقچی گفته "قصد ما این است که در توافق نهایی کلیات و جزئیات یکپارچه باشد، به همین دلیل مجبور هستیم که وارد همه جزئیات در همه موضوعات و مراحل شویم."
  • ایران و گروه ۱+۵ توافق کرده اند که تا پایان ماه مارس (اوایل سال پیش روی خورشیدی) به یک تفاهم سیاسی و تا ۹ تیرماه ۱۳۹۴ به یک توافق جامع با هدف حل و فصل نهایی پرونده اتمی ایران و رفع تحریم ها در برابر رفع نگرانی از اهداف برنامه اتمی ایران برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر