۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

وزیر ارشاد: نمی‌توان از ورود اخبار به داخل ایران جلوگیری کرد


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفته است که با گسترش تکنولوژی در آینده مردم دیگر دیش ماهواره نخواهند داشت که "بخواهیم آن را به پایین بکشیم".
با این حال او گفت که "وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است و قانون هم ممنوعیت‌هایی برای استفاده از شبکه ماهواره‌ای، دیش و... دارد، اما باید به عملکرد خودمان نیز نگاه کنیم و ببینیم اقداماتمان چقدر موثر بوده و چه حاصلی داشته و آیا به گسترش استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای منجر شده یا خیر".
آقای جنتی که در همایش معاونان اجتماعی ناجا سخنرانی می‌کرد، گفت که دیگر نمی‌شود جلوی ورود اخبار به داخل ایران را گرفت چون "نه مرزهای جغرافیایی چنین اجازه‌ای را می‌دهند و نه الزامات حقوقی داخلی می‌تواند مانع آن شود".
او گفت: "یک زمان رسانه‌ها یک‌سویه بودند و افکار و اندیشه‌ها را به مخاطبان خود القاء می‌کردند، اما امروز با توسعه اینترنت، رسانه‌ها عملا از یک سوی دیگر آمدند و امروز مخاطبان هم تولیدکننده و هم توزیع‌کننده اخبار هستند و ما شاهد یک ارتباط دوسویه در حوزه رسانه‌ هستیم."
در دو دهه گذشته نیروی انتظامی با جمع کردن دیش‌های دریافت امواج ماهواره‌ای سعی در مقابله با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای داشته است. با این حال در طول سال‌های گذشته تعداد بینندگان شبکه‌های ماهواره‌های در ایران رو به افزایش بوده است.
بسیاری از چهره‌های میانه‌رو در ایران، بارها جمع کردن دیش‌های ماهواره‌ها را "بی‌فایده" خوانده‌اند و گفته‌اند که برای جلوگیری از همه‌گیر شدن استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای باید مقابله فرهنگی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر