۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

معاون وزیر ارشاد: هیچ نهادی حق اعمال نظر و دخالت در نمایشگاه کتاب را ندارد


آقای صالحی گفت: "نمایشگاه کتاب تهران صاحب و مالک دارد و آن وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی است. هیچ مجموعه‌ای حق ورود و دخالت به آن را ندارد مگر با این شخصیت حقوقی در ارتباط باشد؛ لذا همه کتاب‌ها و ناشرانی که مجوز دارند و برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند حق حضور در آن را دارند."
آقای صالحی همچنین خبر لغو محرومیت گذشته ناشران برای حضور در این دوره از نمایشگاه را تکذیب کرد و گفت: "همه احکامی که در سال گذشته درباره متخلفان صادر شده به قوت خود باقی است بنابراین ناشرانی که در سال گذشته به دلیل تخلف از حضور در نمایشگاه امسال منع شده‌اند امکان حضور در نمایشگاه را ندارند."
او گفت که امسال تلاش شده که "همه سلیقه‌ها" در نمایشگاه حق حضور داشته باشند.
دو روز پیش مهدی خزعلی، مدیر انتشارات کتاب‌های پزشکی حیان گفت که برای دومین سال پیاپی در دولت حسن روحانی انتشارات او از حضور در نمایشگاه کتاب منع شده است.
او در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نوشت: "امسال برای نمایشگاه ثبت نام کردیم و وجه واریز شد و غرفه هم مشخص و مهیا شد، روز گذشته از ارشاد تماس گرفته‌اند که غرفه حیان را لغو کنید."
او نوشته است که این دستور از ناحیه اداره کل سیاسی وزارت اطلاعات ایران به حراست ارشاد و به اداره کل کتاب و کتابخوانی ابلاغ شده است.
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت با حضور بیش از ۲۴۰۰ ناشر ایرانی و ده‌ها ناشر خارجی در مصلای تهران برگزار می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر