۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

محمدرضا شجریان: اجازه ندارم در مملکت خودم برای مردم خودم بخوانم


او که روز سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت، در افتتاحیه همایش بین المللی حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی سخن می گفت،‌ به گونه ای کنایه آمیز بابت سخنرانی اش پوزش خواست و گفت: "من با زبان دیگری باید با شما صحبت کنم که چندین سال است که هر چه را باید بخوانم خوانده ام و بعد از این هرچه باید بخوانم زیاده گویی و زیاده خوانی و آبروریزی است، برای همین من اجازه ندارم که در مملکت خودم و برای مردم خودم بخوانم."
زمستان سال گذشته، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد،‌ درباره برگزاری کنسرت گفته بود که آقای شجریان "باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد."
آقای نوش آبادی گفته بود: "شجریان در دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد. نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند."
ببینید: شجريان؛ پژواک روزگار
محمدرضا شجریان از جمله هنرمندانی بود که در پی انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ پشتیبانی خود را از معترضان به نتیجه آن انتخابات اعلام کرد.
آقای شجریان در مصاحبه‌های خود گفته است که در چند سال اخیر بارها به درخواست های او برای برگزاری کنسرت در ایران پاسخ منفی داده شده است.
آخرین کنسرت شجریان در ایران به سال ۱۳۸۷ باز می‌گردد و کنسرت‌های او در این سال ها به خارج از کشور محدود بوده است.
همایش بین المللی حافظ که با قرائت پیام اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد، آغاز شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر